SK DYNAMO AKADEMIE

Sociální sítě Akademie mají přes 2000 fanoušků!

18.04.2022, Redakce

Instagram, Facebook, YouTube, webové stránky, internet obecně. V dnešní době součást našeho života. V Akademii jsme si toho vědomi, a proto se snažíme být na sociálních sítích aktivní. Díky tomu se nám podařilo v nedávných dnech „oslavit“ pokoření hranice 2000 našich followerů! Moc si toho vážíme a děkujeme za podporu. Bereme to také trochu i jako ocenění naší práce. A jak tato práce se sociálními sítěmi funguje, jaká má specifika a co vše to obnáší jsme se zeptali Dana Mikuličky, který PR Akademie zastřešuje již od jejího vzniku v roce 2018.

Dane, jak a kdy to vlastně všechno začalo?

Začalo to všechno úplně jednoduše již někdy v létě 2016. Tehdy jsem byl ještě jen tatínek dvou synů, které jsem od podzimu 2015 vozil na Složiště. To ještě nebyla klubová Akademie. I tak jsme ale hráli spoustu zápasů, turnajů s atraktivními soupeři u nás i v zahraničí. Já sám jsem již v té době provozoval několik webových portálů o historii tenisu a golfu a tudíž jsem znal „sílu“ internetu a sociálních sítí. Navíc mě vždy bavilo focení. Prezentace dynamácké mládeže byla v té době nulová. Tak jsem jednou zašel za Benym (Petr Benát, současný ředitel Akademie), který v té době trénoval mého staršího syna s tím, že založím facebook přípravek. On s tím souhlasil, a já profil dynamáckých přípravek založil. Byl to v té době pravěk našeho píárka. Fotil jsem, dával příspěvky, byl domluvený s trenéry ostatních týmů, kteří mi posílali fotky z turnajů kde právě s dětmi byli, a já je zveřejňoval.

Dobře, ale v té době to bylo jen o přípravkách, dnes je to o celé Akademii

Ano, mělo to vývoj. O pár měsíců později jsem se stal asistentem Benyho v kategorii U9. To bylo v lednu 2017. Při mém trénování tak píárko běželo ve stejném režimu až do léta 2018. Bez nároku na odměnu mě, nebo komukoliv jinému ze spolupracujících trenérů. Dělali jsme to zadarmo, protože nás to bavilo a dávalo nám to smysl. Když byla v červenci spuštěna klubová Akademie Dynama dostal jsem od jejího tehdejšího ředitele Tomáše Marušky nabídku stát se PR manažerem celé Akademie. Tomáš, již v té době zkušený manažer věděl, že to je důležitá věc a já, protože jsem to již dva roky dělal a bavilo mě to, tak jsem nabídku rád přijal.

Předpokládám, že tím to vše dostalo úplně jiný rozměr.

Nepochybně. Z Facebooku přípravek se stal Facebook Akademie, založil jsem Instagram, Youtube, webové stránky. Najednou bylo více práce. Se vznikem klubové Akademie také přišlo spoustu nových trenérů, profíků, kteří věděli, že kvalitní prezentace Akademie je nedílnou součástí práce všech.

Proč myslíš, že je prezentace Akademie na sociálních sítích a internetu důležitá?

Za mě to má dvě roviny. Profesionální a lidskou. Profesionální dle mého spočívá v tom, že nejenom naše akademie ale i všechny ostatní a také všechny ostatní kluby žijí z peněz donátorů, sponzorů, peněz rodičů. A ti mohou čekat na suchou výroční zprávu jednou za rok, nebo mohou sledovat dění v klubu kam dávají peníze online, třeba z mobilu, např. hele, my tam dáváme peníze a oni to asi dělají dobře, teď porazili Spartu, tři kluci od nich jsou teď v mládežnické repre a podobně...

Lidská stránka je dle mého ta, že každý kluk či holka, který hraje v Akademii si to zasloužil. Svým talentem, svou prací, svým přístupem. A zaslouží si, aby se to o něm vědělo. A nejenom on, ale také jeho rodiče, vždyť oni jsou nedílnou součástí toho, že zrovna jejich kluk dal v sobotu góla Slavii a pomohl tím svému týmu k vítězství. Oni jsou ti, kteří léta fungují v roli taxíkařů, plátců příspěvků, kopaček... Vím to moc dobře, s mladším synem to absolvuji již sedm let... A i když všichni tím nemilosrdným sítem neprojdou až do toho profi finále, kdo by nechtěl mít na památku fotku ze zápasu třeba se Spartou nebo Baníkem? Ti kluci obětují moc, aby toho mohli být součástí, na to nesmíme zapomínat.

Mají sociální sítě nějaká svá pravidla nebo specifika?

To víš že mají. Z technického hlediska například: jsou specifikovné časy, kdy dát příspěvěk a kdy ne – lidé jsou v práci, jedou domů z práce, mají jiné starosti..., tudíž nebude to mít takovou čtenost. Také musíš vědět, že některý trenér posílá všechno možné a druhý se naopak nerad fotí... Navíc, každý příspěvek se musí více či méně upravovat, protože ne každý je spisovatel a také občas i nějaká chybička se vloudí...., a to bych nesnesl, kdyby u nás v Akademii byly v příspěvcích hrubky :). Také musíš sledovat kam se PR ubírá, například poslední roky je znatelný odklon od sledovanosti webových stránek směrem k sociálním sítím. Sociální sítě jako jsou Facebook, Instagram a v poslední době zejména TikTok klasické webovky převálcovaly. Proč? Protože webovky jsou statické, sítě jsou online, jsou hned, v ten okamžik, jsou interaktivní, kdekoliv a kdykoliv. Na mobilu v MHD reaguješ na příspěvek minutu poté co byl zveřejněný. Webovky musíš mít pro základní informace, nebo informace, které nemusí být zveřejněny rychle. V dnešní době chtějí mít lidé informace ihned, s fotkou, videem a nějakým vhodným emotikonem. Prostě bez kvalitně dělaných sítí jako kdybys dnes nebyl. A akademie je kvalitní má, za tím si stojím.

Jak to probíhá po praktické stránce?

No, úplně jednoduché to není. Potřebuješ dát dohromady vícero věcí. V první řadě je třeba si uvědomit, že Akademie má v dnešní době včetně Školičky 17 týmů. To je téměř 300 dětí a mládežníků. Ti všichni hrají mistráky, přáteláky, turnaje po celé republice, trénují v jiné časy. Do toho různé další akce, jako jsou spolupráce s kluby v okolí, s mateřskými školkami, pořádání turnajů, Zimní liga, Dětský den, workshopy pro trenéry nebo pro rodiče, oficiální focení hráčů a spoustu dalších marketingových nebo edukačních akcí. Dále třeba pravidelné rubriky, jako jsou sestava týdne, narozeniny hráčů, je toho spoustu. Třeba oficiální focení pro web a na kartičky, plakáty pro hráče. Několik let si ho děláme sami, protože od profi agentur to bylo sice profesionální, ale moc drahé. Rodiče nám to dávali vědět. Proto jsme si s Benym řekli, že to zkusíme dělat sami. Vyjde to na polovinu. Každý konec léta pořádáme na Střeláku akci „Kulový blesk“. Beny zorganizuje, že během dvou odpolední nafotím všechny naše hráče a hráčky včetně trenérů, jak jednotlivce, (jedna fotka originální, druhá tzv „goal fotka“, kterou potom používám třeba pro přání k narozeninám) tak týmy. Vždy se modlím, aby bylo dobré světlo, aby nepršelo. Každého musíš vzít aspoň pětkrát. Starší kategorie jsou ok, jsou již disciplinované, ale čím mladší kategorie, tím větší horor. U malých dětí udělat týmovou fotku je opravdu oříšek. Stačí aby třeba kolem letělo letadlo (smích). Po večerech potom z tisíců fotek vybírám ty nejlepší. Kamarádka Lucka Strouhová, která je výborná grafička tomu následně dává finální podobu. Potom to jde do tiskárny. Z té přivezu balíky fotek, které mí dva synové jako brigádu doma roztřiďují po jednotlivcích a kategoriích. Například šest kartiček, třikrát fotka, jednou plakát týmu, šup s tím do sáčku a nic nesplést. Sady potom rozdám trenérům a ti rodičům.

Kolik lidí je v PR týmu, kdo vše se na tom podílí?

Nelze to zvládnout sám. To jsem mohl dělat v tom pravěku, v roce 2016. Představa, že si třeba půjdeš sednout v úterý na Složiště, napíšeš pár článků, uděláš rozhovor a hotovo je mylná a výsledek bude odpovídající. Proto potřebuješ tým. A ne ledajaký (smích). Ti lidé musí mít cit pro psaní a cit pro focení. Musí to mít v sobě. Musí to mít rádi. Dá se to částečně naučit, ale obecně si myslím, že se ten člověk s tím musí narodit. K čemu je ti fotka ze sto metrů, kde děti jsou jak mravenci? Dále je třeba, aby ten člověk uměl dobře s pc, s mobilem, se sítěmi, měl povědomí o grafice a grafických programech. Také potřebuješ odpovídající technické vybavení. A takového člověka musíš mít přímo uvnitř v týmu nebo v kategorii. Aby ty informace byly co nejlepší a nejrychlejší, aby byly online. Ten člověk tím navíc musí žít. No a nám se takovou partičku podařilo postupem času vybudovat. Rozdělené to máme pěkně. Rosťa Helštýn, kterému pomáhá Michal Jiránek mají na starosti přípravky a Školičku. Michal dobře fotí a Rosťa má přípravky neskutečně zmáklé obecně. To co on v Akademii vybudoval se v republice moc nevidí. Já, jelikož mám syna v žácích, mám na starosti žákovské kategorie, správu webu akademie, korekturu článků, hráčské narozeniny a výše zmíněné oficiální focení hráčů. Dominik Reiniš, který dělá asistenta v dorostech tak zákonitě obhospodařuje dorosty. Umí dobře psát, je to originál sportovní novinář. Dian (Diana Benátová) protože trénuje ženy, má na starosti zase dívčí kategorie. Umí dobře grafiku, např. pravidelné rubriky výsledkový servis nebo sestava týdne je její dílo. A Beny ten to celé koordinuje a vymýšlí další marketingové akce. Dohromady jsme si vymysleli takový harmonogram, pravidelné rubriky, nebo co, kdy a kdo budeme zveřejňovat. Dále nám pomáhají i všichni ostatní trenéři, posílají fotky, náměty. Třeba z takového Kolčiho (Jan Kolčava trenér U13) roste výborný fotograf. Obecně si myslím, že za ty čtyři roky se na Složišti vykrystalizovala neskutečně dobrá parta jak po profesionální, tak lidské stránce.

Při pohledu na sítě a webovky je ta práce celé Akademie vidět, co říci závěrem?

Závěrem asi jen, že jsem hrdý, co se prakticky z nuly podařilo v oblasti PR akademie vybudovat. Kam až se to dostalo. Podobně jako Rosťa a lidé kolem něj co dokázali v přípravkách, podobně jako Beny a jeho tým trenérů a dalších spolupracovníků, kteří Akademii dostali tam kde dnes je. Přeji si, aby to v tomto nastoleném trendu vydrželo a pokračovalo dál, aby to nikdo neničil. Příznivce, fanoušky a sponzory těžce sháníš, ale lehce ztrácíš.




Nastavení cookies

© 2018 - 2024 SK Dynamo České Budějovice akademie, z.s. & eSports.cz, s.r.o.