Naši trenéři
Základním stavebním kamenem naplňování filozofie je tým trenérů, který kooperuje na základě společných a společně akceptovaných pravidel. Vybíráme mezi sebe trenéry, kteří jsou ochotni na sobě pracovat ne na základě „příkazu shora“, ale z pochopení podstaty věci jít společným směrem a konstruktivně přijímat zpětnou vazbu. Také proto internímu klubovému vzdělávání trenérů přikládáme patřičnou váhu.
Vzdělávání trenérů přípravek Akademie
Systém práce a spolupráce, kterým se postupně učíme, vyžaduje od trenérů na sobě pracovat. Trenéři jsou nositeli klubové filozofie a jejich společné vzdělávání je jediná možná cesta a prostor, jak se s filozofií ztotožnit, dostatečně chápat obsahové a komunikační principy a ve výsledku „mluvit stejnou řečí“, tedy i navenek vystupovat a reprezentovat klub jednotně.
Vzdělávání trenérů má dvě roviny:
1. Teorie
- Obsah tréninku – co vše trénujeme
- Znalosti věkových potřeb dětí – jak trénujeme, jak přistupujeme k dětem
- Společné semináře trenérů a rodičů – výchova, role, kompetence trenérů, rodičů
2. Praxe
- společná praxe na hřišti vždy na dané tréninkové téma (viz teorie - Obsah tréninku)
Metodika výchovy přípravek Akademie
Metodika výchovy přípravek Akademie se opírá o dvě základní části s konkrétními obsahy:
1. Obsah tréninku = co trénujeme
- Technicko-taktická příprava – co a kolik trénujeme
- Kondiční příprava – co a kolik trénujeme
- Obsah týdenního tréninkového mikrocyklu – co konkrétně každý týden obsahuje
- Výstup = herní, kondiční parametry herního výkonu v dané kategorii
2. Základní východiska pro práci trenéra během jednotlivých etap vývoje a růstu dětí = jak trénujeme
- Věkové a skupinové potřeby, vývojová specifika
- Myšlení, přístup, metodické zásady – komunikace, zpětná vazba trenéra
- Úkoly dané kategorie k dětem – daná věková kategorie dětem zajišťuje: …
- Spolupráce s rodiči v dané kategorii – principy, pravidla, úkoly
- Výstup = povinnosti dětí v dané kategorii - dítě automaticky zvládá a plní: …
Naše kritéria hodnocení
Svou práci neměříme výsledkem na turnaji, ale hodnotíme je na základě těchto kritérií:
- Individuální rozdílovost hráčů, NE výsledky (což neznamená, že nechceme vyhrávat)
- Aktivní, fotbalové, odvážné herní pojetí
- Kvalita přístupu trenérů, komunikace trenérů k dětem (která vychází z odborné kvality trenéra)